Monday, October 20, 2008

isu kodominium terbengkalai

sungai buloh- penduduk sungai buloh dalam dilema apabila penempatan yang dijanjikan kepada mereka hanya tinggal janji. hal ini terjadi apabila penduduk setinggan yang diarahkan utk berpindah daripada kawasan setinggan oleh pihak berkuasa tempatan dan dijanjikan penempatan yang selesa tidak mendapat keistimewaan tersebut.

bangunan dua tingkat yang dikatakan akan dijadikan kondominium bagi penduduk setinggan ini kelihatan terbengkalai dengan persekitaran yang dikelilingi dengan semak samun dan berpotensi menjadi port penagih dadah. pembinaan bangunan itu dikatakan sudah terbiar sejak lima tahun lalu tanpa sebarang pelaksanaan sempurna oleh pihak berwajib.

malah, aduan yang dilakukan oleh penduduk tersebut kepada pihak berkaitan seperti Exco Kerajaan Negeri juga tidak diendahkan. ini sekali gus memberi kesan yang buruk kepada penduduk tersebut. hal ini juga menunjukkan ketidakefisienan bandar di kawasan sungai buloh.

kesimpulan daripada isu ini ialah diharapkan agar pihak berwajib dapat melunaskan janji-janji yang telah ditabur kepada penduduk setinggan tersebut. malang bagi mereka kerana tidak mempunyai tempat tinggal untuk berteduh.

dipetik daripada akhbar kosmo (21 Oktober 2008).

No comments: